Dalla rassegna internazionale e quotidiana delle ultime notizie dal mondo digitale, segnaliamo oggi…

Sony to close smartphone plant in China, shift production to Thailand
Sony Corp will close its smartphone plant in Beijing in the next few days, a company spokesman said, as the Japanese electronics giant aims to cut costs in the loss-making business. Sony will shift production to its plant in Thailand in a bid to halve costs and turn the smartphone business profitable in the year from April 2020, the spokesman said on Thursday. He said the decision was not related to Sino-U.S. trade frictions. (Fonte: Reuters)

McDonald’s investe sull’intelligenza artificiale
McDonald’s scommette sull’intelligenza artificiale per fare del Big Mac un’esperienza sempre più personalizzata. Il colosso del fast food ha annunciato di aver raggiunto l’accordo per rilevare Dynamic Yield per una cifra che si aggirerebbe, secondo alcune fonti riportate dal Wall Street Journal, sui 300 milioni di dollari. L’israeliana Dynamic Yield utilizza l’intelligenza artificiale per migliorare l’esperienza di acquisto online dei consumatori in vari settori offrendo proposte su base personalizzata. McDonald’s utilizzerà la tecnologia per modificare i menu dei singoli ristoranti adattandoli sulla base delle condizioni meteorologiche, dell’affollamento nel locale e dei prodotti più acquistati al momento. (Fonte: Il Sole 24 Ore)

Microsoft, Adobe and SAP prepare to expand their Open Data Initiative
At last year’s Microsoft Ignite conference, the CEOs of Microsoft, Adobe and SAP took the stage to announce the launch of the Open Data Initiative. The idea behind this effort was to make it easier for their customers to move data between each others’ services by standardizing on a common data format and helping them move their data out of their respective silos and into a single customer-chosen data lake. (Fonte: TechCrunch)

© RIPRODUZIONE RISERVATA