Dalla rassegna internazionale e quotidiana delle ultime notizie dal mondo digitale, segnaliamo oggi…

DHL launches Africa eShop app for global retailers to sell into Africa
DHL is launching an e-commerce app called DHL Africa eShop for global retailers to sell goods to Africa’s consumers markets. The platform goes live today and brings more than 200 U.S. and UK retailers—from Nieman Marcus to Carters—online in 11 African markets: South Africa, Nigeria, Kenya,  Mauritius, Ghana, Senegal, Rwanda, Malawi, Botswana, Sierra Leone, and Uganda. DHL  Africa eShop  will operate using startup MallforAfrica.com’swhite label service, Link Commerce. Payment methods will include local fintech options, such as Nigeria’s Paga and Kenya’s M-Pesa. (Fonte: TechCrunch)

Amazon buys warehouse robotics startup Canvas Technology
Amazon.com Inc on Wednesday said it had acquired Canvas Technology, a robotics startup in Boulder, Colorado, that has built autonomous carts that can move goods around warehouses. An Amazon spokeswoman did not comment on the deal’s price tag but said the companies “share a common vision for a future where people work alongside robotics to further improve safety and the workplace experience. We look forward to working with Canvas Technology’s fantastic team to keep inventing for customers.” (Fonte: Reuters)

Soldo, nuovo fundraising: obiettivo fissato a 25 milioni
Soldo torna sul mercato con un nuovo round di finanziamento, il terzo. La scaleup, fondato nel 2015 dal Carlo Gualandri, ha finora raccolto, nei primi due round circa 27,6 milioni di euro grazie ad un lead investor come Accel, uno dei principali fondi di venture capital al mondo. «Siamo nel processo di fundraising e stiamo incontrando i fondi dagli Stati Uniti all’Asia. Siamo partiti da San Francisco passando per Boston e New York, in Europa a Londra e poi Israele e Cina. Il nostro è un business globale e gli investitori saranno, come nei round precedenti, internazionali» spiega Gualandri di passaggio a Milano, dove la società ha una sede “commerciale” per il mercato italiano. (Fonte: Il Sole 24 Ore)

© RIPRODUZIONE RISERVATA